Wybór solidnego sejfu, który zapewni bezpieczeństwo przechowywanym przedmiotom, to ważna decyzja. Przemyślany wybór pomoże ochronić dokumenty, kosztowności lub dane na nośnikach cyfrowych przed ewentualną kradzieżą. Ważne jednak, aby dopasować sejf do konkretnych oczekiwań i potrzeb. Na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy wyborze skrytki do biura?
Jak wybrać sejf biurowy?
Decyzja o wyborze konkretnego modelu powinna być dobrze przemyślana. Istnieje kilka podstawowych czynników, które warto rozważyć, ale najważniejszym z nich jest bezpieczeństwo. Odporność schowka na próbę włamania ma kluczowe znaczenie dla posiadaczy sejfu. Co więcej, możesz także wybrać model, który zabezpieczy schowek przed ogniem i zalaniem. Pomyśl o ewentualnych ryzykach i potencjalnych kosztach utraty zawartości sejfu. Jak wpłynie ona na działanie Twojego biznesu?
Rozmiar sejfu
Istotnym elementem jest rozmiar. Odpowiednio ciężki będzie nie do ruszenia przez złodzieja. Niektóre modele wymagają specjalnego sprzętu do przetransportowania go z miejsca na miejsce.
Pojemność sejfu
Ważna jest także pojemność i liczba skrytek. Niektórzy przedsiębiorcy potrzebują sejfów do przechowywania dokumentacji. Inni używają ich jako skrytek, gdzie bezpiecznie ulokują kosztowności, broń czy dane na nośnikach cyfrowych. Przeznaczenie Twojego przyszłego sejfu ma duży wpływ na rozmiar i funkcjonalność, jakich potrzebujesz.
Renomowani producenci
Decydując się na sejf, warto postawić na producentów ugruntowanych na rynku marek. Dobra opinia ma najczęściej przełożenie na wysoką jakość, czyli wysoki poziom bezpieczeństwa i atesty, które potwierdzają ognio– i wodoodporność.
Klasy bezpieczeństwa sejfów
Na rynku dostępne są sejfy w różnej klasie odporności, co stanowi dla Ciebie kluczową informację dotyczącą poziomu zabezpieczenia przed włamaniem. Klasyfikacja S1 i S2, zgodna z normą PN-EN 14450, jest popularna w użytku domowym, określając poziom odporności na włamanie. Natomiast kasy pancerne, rozpoczynające się zazwyczaj od klasy 2 i podlegające normom PN-EN 1143-1, oferują różnorodne zastosowania. Mogą pełnić funkcję szafy metalowej na dokumenty, sejfu na broń czy też sejfu ognioodpornego, chroniącego zawartość przed działaniem ognia.
Gdzie zainstalować sejf?
Duży sejf na dokumenty powinien być łatwo dostępny dla Ciebie i upoważnionych pracowników. Znajdziesz na niego miejsce u siebie w gabinecie lub w innym pokoju biurowym.
W przypadku modeli instalowanych w ścianie należy spełnić określone warunki. Ściana powinna być na tyle gruba, aby mieć minimum 10 cm zapasu powyżej rozmiarów sejfu. Oznacza to, że tego typu rozwiązanie nie może być zainstalowane w każdym biurze.
Nieco inaczej wygląda kwestia z sejfem w podłodze. Poza sposobem otwierania drzwi (do góry) nie różni się niczym od modelu instalowanego w ścianie. W obu przypadkach mogą pojawić się ograniczenia.
Dyskretna skrytka w szafie lub szafce to częsty wybór przedsiębiorców. Przedsiębiorcy przechowują w nich wartościowe dla nich przedmioty, które mają zawsze pod ręką. Dzięki temu mają pewność, że są bezpieczne, a przy tym łatwo dostępne.
Montaż sejfu
Teoretycznie możesz zainstalować sejf samodzielnie. W sieci jest wiele poradników na ten temat. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że skarbiec będzie dobrze osadzony i nie da się go wyrwać, to warto zlecić to zadanie doświadczonej firmie.
Jaki zamek do sejfu wybrać?
Klienci często wybierają zamki na pin. Główną przewagą elektroniki, jest wygoda. Nie potrzebujesz żadnych kluczy, a dzięki temu masz dostęp do zawartości w każdej chwili. Choć zamki szyfrowe mechaniczne i biometryczne mają spore grono zwolenników, to właścicieli sejfów na zamki z pinem, jest wyraźnie więcej.
Warto pamiętać, że w tanich sejfach zamek elektroniczny działa na baterię i najczęściej nie jest podłączony do zewnętrznego źródła zasilania. Baterię można zainstalować wyłącznie od środka. Oznacza to, że w momencie, gdy się rozładuje, to nie będziesz mógł otworzyć swojego skarbca. Dlatego, jeśli decydujesz się na model z elektronicznym kluczem (pinem), upewnij się, że sejf można podłączyć do zasilania.
Jak wybrać sejf do biura?
Przy zakupie istotne jest, aby upewnić się, czy dany model ma odpowiednie certyfikaty potwierdzające jego parametry. Dodatkowo warto sprawdzić dokumentację dotyczącą zamków, by mieć pewność, że są one zgodne z oczekiwanymi standardami technicznymi. Dzięki temu zyskasz pewność, że wybrany sejf i kasa pancerna spełniają oczekiwane normy bezpieczeństwa.
Sprawdź: